National Repository of Grey Literature 132 records found  1 - 10nextend  jump to record: Search took 0.00 seconds. 
Company's Information System Analysis and Modifications Concept
Katolický, Vít ; Dvořák,, Jaromír (referee) ; Dydowicz, Petr (advisor)
Nowadays the information system has an increasingly important role, including the smallest companies. The aim of this thesis is to evaluate current information system used in KAC, spol. s r.o., analyze its drawbacks and weak spots, then propose system upgrade and select the appropriate solution, that will to its improvement and thus to increase company’s performance.
IS/ICT Support of the Implementation of Strategy
Reslová, Monika ; Kozel, Vladimír (referee) ; Zich, Robert (advisor)
The target of the thesis is to propose an appropriate information system that ensures the implementation of the business strategy for the garden division of the company AGRO CS a.s. Specifically it targets evaluating the use of enterprise information systems and the application of business intelligence according to the information base describing the company's business strategy. The thesis is divided into three parts. The first one is the theoretical part that outlines the methods used for analysing the business strategy and the theory background about business strategy itself. It also contains information system theory. The second part, the analysis part, presents the company and is based on the theoretical part. It also implements methods used for analysing the business strategy and analysing the appropriateness of the use of EIS systems or business intelligence applications. In the last part, the proposal part, an appropriate EIS or BI system is chosen based on consultations, requirements and targets that are the outcome of the previous part.
Strategic Management of Company Development
Vodičková, Sabina ; Schüller, David (referee) ; Zich, Robert (advisor)
Diploma thesis deals with strategic management of company development. The main purpose is suggestion of a strategic way to develop a small company. The aim of a theoretical part is to define an idea related to certain problematics, which helps in analytical and suggestional part of thesis. Analytical part has to define company potential and options of a work suggestions. The last part of diploma thesis is about formulation strategic measures which leads up to company development.
Development of Services in Family-owned Company
Sušil, Zbyněk ; Mahdalová, Renata (referee) ; Koráb, Vojtěch (advisor)
Tato diplomová práce pojednává o vytvoření nové činnosti existujícího rodinného podniku a nutného podnikatelského záměru s cílem zjistit, zda je ekonomicky výhodné začít s činností správy a údržby nemovitostí. Tato práce dále provádí potřebné analýzy a poskytuje návrhy ve formě marketingového mixu, organizačního a finančního plánu. Na základě předpokládaných finančních výkazů hodnotí výhodnost projektu.
International Expansion of a Chosen Company
Nevídal, Martin ; Slavík, Tomáš (referee) ; Koráb, Vojtěch (advisor)
Cílem diplomové práce „Expanze vybraného podniku na zahraniční trh“ je navrhnout strategii vstupu společnosti SLUTO s.r.o. na rakouský trh. Teoretická část práce je věnována problematice internacionalizace a podnikových strategií a možnostmi vstupu na zahraniční trhy. V analytické části práce jsou provedeny analýzy prostředí společnosti SLUTO s.r.o. za předpokladu její působnosti na rakouském trhu, přičemž získané výsledky jsou následně sumarizovány ve SWOT analýze. Návrhová část práce, jež je v podstatě business plánem rakouské dceřiné společnosti SLUTO s.r.o., pak v souladu s poznatky z jednotlivých analýz nabízí možné návrhy a doporučení.
Proposal of Business Strategy of Company
Bárta, Lukáš ; Koleňák, Jiří (referee) ; Zich, Robert (advisor)
This diploma thesis deals with the creation of business strategy for the development of small company. Especially at improving competitiveness and expansion of the branch network of retail stores with cheese. The thesis is based on the theoretical knowledge. In the analytical part is analyzed the current situation and based on the results is designed business strategy for the development of the company.
Technical Analysis
Chocholáč, Adam ; Doubravský, Karel (referee) ; Novotná, Veronika (advisor)
Part of this Master’s thesis is an analysis of chosen technical indicators for selected currency pairs and following by creation business strategy. It includes theoretical basis of technical analysis. Next part describes the design of application to support technical analysis. Conclusion of thesis contains single business strategies.
Shift to Service-Oriented Economy and Its Impact on Corporate Strategy
Šmerda, Jiří ; Staníček,, Zdenko (referee) ; Zich, Robert (advisor)
Práce představuje v širším kontextu paradigmata servisně orientované ekonomiky a ukazuje jejich vliv na podnikové a firemní strategie. Pokouší se dát dohromady tradiční modely podnikových a firemních strategií s nově vznikající vědou o službách. Práce ukazuje hlavní myšlenky servisně orientované ekonomiky v porovnání s tradiční produktovou ekonomikou. Jako výsledek srovnání práce poukazuje na potřebu nového přístupu k byznysu, který vychází z aktuálního dění ve světě. Práce přináší sadu doporučení pro formulace podnikových a firemních strategií v servisní ekonomice. V praktické části jsou výsledky demonstrovány a použity pro strategii ve vybrané firmě.
Business Development Plan
Karásek, Martin ; Býček, Martin (referee) ; Žižlavský, Ondřej (advisor)
The bachelor thesis is focused on the realization of the business plan of the company Murexin spol. Ltd. This company needs to move its warehouse and retail space closer to potential customers and to achieve a greater market share. The thesis identifies the specific structure of the business plan, which is further projected into the real state and real data of the company.
Business Strategy of Company
Foltýn, Jan ; Schüller, David (referee) ; Zich, Robert (advisor)
Diploma thesis deals with the topic of strategic management of business development with the aim of proposing a suitable modification of the business strategy for a company operating on the European heating market. The work aims to propose a change in the existing business strategy, using an enhanced marketing mix in the given B2B market, which differentiates the product portfolio from other competitors in the market, uses innovative technologies and is competitive, focused on customers.

National Repository of Grey Literature : 132 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.